Idag Torsdag har vi öppet08 - 20.30
Ring oss036-10 05 55

Köp- och leveransvillkor

Kontaktuppgifter

Stuk kafé i Jönköping AB

036-100555
hej@stukjonkoping.se

Organisationsnummer: 559107-1369

Leverans

Vi använder olika fraktbolag inom Sverige. Leveranstiden är 3-8 arbetsdagar inom Sverige, beroende på var du bor. Efter bekräftad beställning får du ett mail och ett sms om hämtställe och sändningsnummer, ej någon avi. Påminnelse skickas två gånger. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Vid beställning har vi en fast fraktkostnad på 99 kr. För ordervärde över 500 står vi för frakten.

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Utskick via epost och SMS

Det mobiltelefonnummer och epostadress du anger i kassan kan komma att användas för avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Priser

Alla priser i webbutiken visas inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, skatter, frakt och betalningsmetod.

Ångerrätt

Som konsument har du enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärs­lokaler 10§ rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot varan utan att ange något skäl för detta. Det innebär att du måste meddela oss om att du ångrat ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad.

Ångerrätt gäller ej företagskunder.

För att meddela oss att du vill ångra ditt köp ser vi gärna att du kontaktar vår kundtjänst per telefon 036-100555 alternativt e-post hej@stukjonkoping.se.

Om du väljer att nyttja din ångerrätt står du endast för returfrakten.

Varan skall vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill nyttja ångerrätten. Ångerrätten kan endast nyttjas EFTER att du hämtat ut din vara. Outlösta paket debiteras enligt våra villkor 295 kronor.

Vid nyttjande av ångerrätten betalar vi tillbaka kostnaden för varan samt frakten till ditt utlämningsställe. När vi fått tillbaka varan kommer vi inom 14 dagar att betala tillbaka med samma betalningsmetod du använde vid köpet. Notera att vi inte ersätter eventuella påminnelseavgifter eller dröjsmåls­ränta från vald betalnings­metod.

Du är ansvarig för varan ända tills vi mottagit den. Om varan skadats i frakten kommer avdrag göras för detta.

Adressen varan skall skickas till är:

Stuk Kafé i Jönköping AB

Lantmätargränd 3

55320 Jönköping

Skadade varor

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Ta inte med dig ett skadat paket hem från ditt postkontor. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtat ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån.), så fakturerar vi dig 295 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Reklamationer

Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss inom 14 dagar på hej@stukjonkoping.se. Ange alltid ordernummer, produkt och bäst-före-datum i samband med reklamation. Gör ALLTID en reklamation INNAN du eventuellt skickar tillbaka produkten. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara står vi för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi det du lagt ut för varan.

Felaktiga uppgifter

Vi reserverar oss för prisjusteringar, prisfel, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk eller servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera felaktiga produkttexter, bilder och priser publicerade på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller säljas slut.

Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveranstid vid eventuellt tryckfel.

Force Majeure

Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.

Varukorg

Din varukorg är tom, till butiken